divadlo ve filmu

Trilogie Divadlo ve Filmu si klade za cíl prozkoumat možnosti interpretace divadla skrze film. Musí být divadelní záznam skutečně redukcí divadelního prožitku často až na hranici informace? Nebo je možné skrze kameru vzít diváka mezi herce a umožnit mu tak inscenaci prožít s veškerou emocí, kterou prožívají herci? Co když se kamera z role objektivního pozorovatele stane jedním z herců a prožitek divadla nezvykle dynamickým, ale i intimním zážitkem

„Amerikánka“ Viktora Tauše je frenetickým pronásledováním příběhu malé dívky bez domova, které neustále mění své jeviště, prostor i čas. Její silná touha po svobodě a ochota se vzepřít celému nevlídnému světu ale zůstává.

„Macbeth – Too Much Blood“ scénáristy a režiséra Davida Jařaba se v jeho vlastní filmové interpretaci stává stylizovaným thrillerem snímaným v detailu. Příliš mnoho krve na to, aby v ní dokázala přežit více než jedna postava z devíti. A při tom všechno mohlo být jinak.

Předloha: Alois a Vilém Mrštíkové „Maryša“ Jana Mikuláška ve filmové režii Viktora Tauše je ryze současná zpověď ženy, která se rozhodla nepoddat se tlaku svého okolí a nemůže-li naplnit svou lásku, způsobit raději smrt a sebezkázu. Drama o zachování vnitřní důstojnosti, která je důležitější než život sám.